Khamis, 1 Disember 2011

you merokok pergi jauh-jauh

salam and selamat sejahtera , hai dah lama kan liya tak update blog... kan2 dah sebulan dah... =.='
kenapa? why? ok liya busy gila dengan PAT dan lepas periksa tu tetiba internet tak de.... grr.... memang gila la..
korang semua mesti ada tengok perlawanan bola sepak SEA GAME hari tu kan? semua suspen je kan masa tu?
semua orang mesti perasan kan? malaysia dengan indonesia hubungan tak berapa baik tapi kalau sukan selalu jumpa kan?  hehehe... =D.hari ni liya bukannye nak cerita pasal bola....semalam masa liya shoping kat alamanda ada lah sorang pakcik tua ni merokok dekat2 betul2 kat sebelah meja nak makan pon tak senang haish..pakcik2 =.=' . jadi saya dengan tak kisah pasal perasaan pak cik tu saya menutup hidung dengan tangan dan mengibas2 kan tangan untuk mengelakkan asap tu masuk ke dalam hidung

                                                                       
singa tu pon pandai marah orang yang merokok... kan2

singa: aum....aum.... aku makan ko

manusia: eh2 jap2 biar aku habiskan sebatang rokok ni dulu

singa: aum...aum...  aku tak leh tahan da...aku nak makan ko sekarang gak! daripada kau mati sebab                  merokok lebih baik aku makan kau dulu, kau tau tak merokok ni sama dengan membunuh diri paham tak?
daripada kau mati sebab bunuh diri dengan rokok tu lebih baik aku makan kau..... aum.......

manusia : oh tidak!!!!!!!!!!!!! *kene makan

singa: erk kenyang!

dialog di atas hanyalah rekaan semata-mata... :D

memang marah sangat2 lah! orang nak makan dia pergi merokok lak... pakcik tu memang menyakitkan hati!
tapi senyap jela takkan nak marah .. orang tua kan...
mungkin ramai yang fikir yang merokok tu cool ... bergaya... macho.... sebenarnya tak tak dan tak!
kalau lelaki handsome tapi merokok tak da sapa nak datang dekat tapi kalau ada tu perempuan tu memang seorang perokok atau dia memang sayang gila kat lelaki yg merokok tu jdi dia tak boleh nak buat apa......  jarang nampak orang perempuan merokok ,pernahla sekali dua kali nampak orang perempuan merokok dan muka liya jadi macam ni



memang terkajut gila la.... memalukan orang perempuan betul tak? =.="


*kalau nak merokok pergi jauh2

2 ulasan:

  1. kalau cp kompem takleh kena asap rokok berlebihan.. mesti headache and selsema trusss..

    BalasPadam
  2. mesti sakit kan cp ... hmm... liya pon tak suka asap rokok tapi tak lah sampai kene headache nan selesema....

    BalasPadam